16 de febrer del 2017

Iogurt natural fet a casa amb olla ràpida

La veritat és que feia molt de temps que tenia ganes de fer iogurts a casa, i en més d'una ocasió havia comprat llet fresca per fer-ho.


Per, sempre, per A o B, no trobava el moment de fer-ho. Això d'encendre el forn per deixar fermentar els iogurts... em feia mandres, i fer-ho quan havia fet alguna recepta de forn... doncs no tenia la llet... i així anaven passant els dies.

El tema de comprar-me una iogurtera, quedava descartat. Només em faltava un aparell més a la meva cada dia més petita cuina!

Fins que vaig veure un vídeo a El Comidista, que deia que els millors iogurts fets a casa eren els fets a l'olla ràpida. Quin descobriment! Una nova oportunitat de treballar per la meva olla ràpida. És de Taurus, de 6 litres, i estic encantada no només per coure els llegums, sinó per a preparar un pollastre a la taronja.


I ahir va ser el dia. Sabent que la meva filla petita havia de presentar un treball, en power point (que no falti la tecnologia!) sobre el iogurt i la seva elaboració, vam posar-nos juntes a fer-ne a casa.


Realment la preparació no va poder ser més fàcil i ràpida! I el resultat molt bo, més cremós que els que compres, però molt bo. A casa ha estat un èxit, i la més petita, que és molt selectiva amb el que menja, aquests els està devorant! Què tremolin els amics de La Fageda! 😅😅😅 (és broma, els de gustos encara no sé com fer-los).

Ara ja ens podem emportar els nostres propis iogurts a la feina com a postes!

Ingredients:
  • 1 litre de llet fresca
  • 1 iogurt natural sense sucre
Com ho preparem:
  • Omplim l'olla ràpida fins a la meitat d'aigua.
  • Tapem i escalfem uns 10 minuts, sense que hagi de sortir vapor de l'olla.
  • En paral·lel, posem la llet en un foc i l'escalfem, sense que arribi a bullir (ha d'arribar a uns 40ºC, però com que no tinc termòmetre de cuina, doncs poso el dit i quan em crema és que ja està al punt).
  • Traiem la llet del foc i afegim el iogurt.
  • Barregem fins que es desfaci el iogurt.
  • Omplir pots o gots de vidre (a mi amb aquestes quantitats m'ha sortit 9 iogurts).
  • Obrim l'olla ràpida, aboquem l'aigua, posem els pots (si no us caben tots, podeu fer dos pisos) i tapem amb la tapa.
  • Cobrim l'olla amb una tovallola o manta.
  • Deixem reposar tota la nit.
  • Tapem els iogurts i guardem a la nevera.
Hoy en la fiambrera: Yogur natural hecho en casa con olla rápida. Léelo!
Today at the lunch boxHomemade yogurt with quick cooker. Read it!
Ces boîtes à lunch: Yaourt naturel avec autocuiseur.  Lisez-le!
------------------------------------------------------------------------------------

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...