28 de febrer del 2013

Pèsols estofats amb pernil

Jo sóc de les que miro i remiro els llibres de cuina que corren per casa (que a dia d'avui ja són uns quants), i ahir tenia a les mans el llibre Comer bien a diario, del que ja us vaig parlar.


pèsols...al tupper!
Em venia de gust posar al tupper alguna verdureta, i com que al congelador tenia uns pèsols finíssims, em vaig quedar amb la seva proposta de pèsols amb pernil...


pèsols... in process...
...però amb alguna variació. Com per exemple, no refregir els pèsols ja bullits amb el pernil i la ceba. Vaja que ben mirat, la vaig ben canviar, oi? De fet, quasi els vaig preparar com els pèsols a la francesa.

Ingredients (per a 2 persones):


  • 500 gr de pèsols congelats
  • 2 cullerades grans de ceba sofregida
  • 1 dent d'all
  • oli
  • 1/2 got petit de vi blanc
  • 17" got petit d'aigua
  • sal
  • 50 gr de pernil a dauets

Com preparar-ho:

  • En una cassola, posem un raig d'oli, la ceba sofregida i la dent d'all picada. 
  • Després d'un parell de minuts, afegim el pernil. 
  • Dos voltes més i incorporem el vi. 
  • Deixem evaporar l'alcohol. 
  • Afegim els pèsols i salem. 
  • Tres voltes més, i posem l'aigua. 
  • 15 minuts de cocció amb la cassola tapada, i el plat ja està preparat!

Hoy en la fiambrera: Guisantes estofados con jamón Léelo!
Today at the lunch boxBraised peas with ham Read it!
Ces boîtes à lunch: Pois braisés au jambon Lisez-le!
------------------------------------------------------------------------------------

3 comentaris:

  1. Aix, sí...! Els pèsols estofats... me'n menjaria cada dia!! A casa van que volen, pel seu sabor, per la rapidesa de cocció i per la versatilitat a l'hora de combinar-los amb altres ingredients... en el teu cas, amb pernil, que bons!!!

    ResponElimina
  2. A casa ens costa menjar verdures, fa mesos que tinc els pesols al congelador i els volia cuinar diferents. Fare servir la teva recepta! Quina bona pinta! El vi suposo que es blanc oi?

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hola, "aprenent de cuina", El vi és blanc, si. Espero que t'agradi. Ja explicaràs!

      Elimina

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...