17 de juliol del 2016

Fet a casa: musclos en escabetx

Ara que estem a l'estiu, amb potser més temps lliure entre setmana o de vacances, tenim més temps per a trastejar a la cuina.


I potser és el moment de gaudir del llibre Fet a casa, d'Ara Llibres. Jo fa alguns mesos que el tinc, i ara és el moment en què més profit li estic traient, perquè llegint les receptes que proposa l'autora, certament algunes requereixen de què disposem de temps lliure, els que treballem, i ganes perquè les fem.

El títol de Fet a casa és una declaració de principis de vida de l'autora Laura Conde. Com ella mateixa diu, la seva intenció amb aquest llibre és redescobrir-nos que és possible fer a casa moltes de les preparacions alimentàries que comprem. Ens posa al nostre abast una evidència, que segur que sabem però que obviem: podem cuinar a casa moltes de les coses que per comoditat, negació als fogons o temps ara comprem, perquè eren preparacions tradicionals de les cases en un temps en què la indústria alimentària no hi era quasi present.

Algunes tenen la seva complexitat, com la cervesa o el pa, la mantega o l'aiguardent, però d'altres són realment fàcils, deixant la sensació a qui les prepara de "com és que no ho havia fet abans?".

Això és el que em va passar en preparar els musclos en escabetx. Que fàcils i que bons! A la recepta de la Laura només vaig trobar a faltar una cosa, com conservar-los i el temps de repòs de la conserva. Per això, vaig prendre la meva decisió: guardar-ho a la nevera I millor deixar-los en escabetx més de deu dies.

A més de ser un aperitiu que triomfa, fins i tot amb aquells que no són de musclos en conserva, si en sobren, pararé amanides, i fins i tot he vist alguna recepta de pasta, per emportar-me en el tàper.

Altres receptes que m'han inspirat han estat els olis aromatitzats amb alfàbrega, olives negres, fruites seques o tòfona negra, i el iogurt, una assignatura que tinc pendent.

Comparteixo la recepta dels musclos en escabetx, amb la meva manera de fer-la, i ara que és temporada de musclos, no us esteu de preparar-los!

Ingredients:

  • 500 g de musclos sense closca (aprox. 1 kg amb closca)
  • 2 fulles de llorer
  • 3 grans d'all sencers
  • 100 ml d'oli d'oliva verge extra
  • 100 ml de vinagre de vi blanc
  • 1 cullerada de pebre vermell fumat
  • 2 claus

Com ho preparem:

  • Netegem la closca dels musclos i els obrim al vapor.
  • Separem els musclos de les closques i reservem tant els musclos com l'aigua de cocció.
  • En un cassó escalfem el llorer, l'all, els claus i el pebre amb l'oli a foc molt baix durant uns 20 minuts.
  • Retirem del foc i afegim el vinagre.
  • Omplim un o dos pots de vidre, segons el volum, amb els musclos i cobrim amb l'escabetx i si cal, una mica de l'aigua de cocció.
  • Tapem, deixem refredar i guardem a la nevera.

Hoy en la fiambrera: Hecho en casa: mejillones en escabecheLéelo!
Today in the lunchboxHomemade: pickled mussels. Read it!
Ces boîtes à lunch: Homemade: marinés moulesLisez-le!
------------------------------------------------------------------------------------

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...