7 de desembre del 2012

S'ha de posar oli a l'aigua de bullir verdures, pasta o arròs?

Poseu oli a l'aigua on bulliu les verdures, la pasta o l'arròs? Aquesta va ser la pregunta que ens va formular l'Elvira dinant l'oficina. Jo si, ho he fet sempre, va dir, però he sentit que no s'ha de fer. Què em dieu?




I aquí van aparèixer diferents opinions: si, no, a la verdura si a la pasta no, a la pasta si a la resta no, a l'arròs si... vaja tantes possibilitats com gent estàvem a la taula. 

Jo, per exemple, no en poso al bullir res, només a la pasta després d'escórrer-la, per a que no s'enganxi quan s'asseca. Per evitar que s'enganxi a l'olla mentre bull, remeno força al primer moment que hi poso la pasta.

Tot i així, vaig engegar l'enginy blocaire per "trobar la resposta definitiva". Al Facebook, la Meritxell va indicar que en posava un miqueta perquè ho havia vist fer a casa de tota la vida, mentre que la Sònia no en posava.

Vaja, que tornava a estar al cap del carrer, una si, una no, així em vaig decidir a preguntar a  dos cuineres i una dietista-nutricionista:

Ada Parellada (cuinera): No en posa mai, però abans sí que ho feia, només a la pasta, eh!!!!

Àngels Puntas (cuinera): Jo et dono la meva opinió... però per gustos colors! A l'arròs o la verdura no li posaria oli per bullir.., Un cop cuinat si que és molt saludable acompanyar amb un bon raig d'oli d'oliva extra verge. Afegir oli a la cocció de la pasta és un truc amb l'objectiu que no s'enganxi a causa del midó que desprèn... però això només passa si la proporció d'aigua/pasta no és la correcta: 1 litre d'aigua x 100 gr de pasta + 10 gr de sal. L'ideal és bullir en quantitats no gaire grans i en una olla amb suficient aigua i espai. En aquest cas no necessita oli durant la cocció. Un cop la pasta està bullida i escorreguda li podem incorporar oli per tal que quedi "solta". A Itàlia... no li posen oli a l'aigua de cocció de la pasta.

Rosa Baró (dietista-nutricionista): No s'ha de posar oli a l'aigua. Si afegim oli afegim l'energia d'aquest greix i perdem part de la vitamina E. És més recomanable afegir l'oli d'oliva verge (extra) després de la cocció.

Bé, ara amb les respostes que tinc ja sé segur què faré: no posar oli al bullir.


Hoy en la fiambrera: ¿Se ha de poner aceite para hervir las verduras, la pasta o el arroz? Léelo!
Today at the lunch boxShall I add oil to boil vegetables, pasta or rice? Read it!
Ces boîtes à lunch: Est l'ajout d'huile pour faire bouillir des légumes, des pâtes ou du riz?  Lisez-le!
------------------------------------------------------------------------------------

2 comentaris:

  1. He pensat que aquest bloc és mereixedor del Premi Dardos.
    Si el vols passar a recollir, el pots trobar a
    http://somriuresicolors.blogspot.com.es/2012/12/premi-dardos.html

    ;)
    Felicitats!!!

    ResponElimina
  2. A casa de petita també n'hi posàvem però amb els anys em va assaltar el mateix dubte... realment cal? I cada cop que he tingut la ocasió ho he preguntat a cuiners i tots, sense excepció, m'han dit que no. Que és llençar l'oli que tires a l'olla ja que, com tots sabem, l'oli sura a l'aigua mentre que la pasta (o arròs, ....) queda al fons de l'olla. Jo no en poso mai. I en comptes d'oli quan acabo de coure la pasta hi barrejo la salsa que ja tinc a punt esperant la pasta i d'aquesta manera no se m'enganxa! ;)

    Has plantejat una bona pregunta!! Petons Marga! ;)

    ResponElimina

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...