22 de juny del 2012

Les plantes aromàtiques. 80 aplicacions a la cuina

Si la primera dama dels Estats Units diu que té un hort darrera de la Casa Blanca que cuida ella, jo puc dir que al balcó de casa tinc un minihort olorós que cuido jo.....

El meu minihort pocs dies després de plantar-lo
... i ja ens ha donat 4 maduixes, 4 tomàquets cherry, menta, alfàbrega i cibulet... 

L'espai que tinc, ja veieu no dóna per més, ni tampoc la meva dedicació. Potser queda una mica atapeït, però com que la terra sembla bona, la cosa fa que tot estigui força verd, i que inclús algunes plantes m'aguantin d'un any per l'altre.

Però a partir d'ara serà més ufanós i pensat, gràcies a les idees que he extret el llibre Les plantes aromàtiques. 80 aplicacions a la cuina de Núria Duran i Montserrat Roig (editorial Cossetània).


En aquest llibre, he descobert alguns bons consells per a que les plantes que tinc siguin encara més aromàtiques, i sobretot com utilitzar-les, aquestes, i en el seu defecte, el pots d'espècies que tinc per casa.

En 200 pàgines, hi ha sobretot unes propostes culinàries pensades per aprofitar al màxim el sabor de les vint-i-una planta aromàtiques de que parla. Són plats senzills com les patates al forn amb orenga, l'amanida de síndria amb anet, el paté a l'estragó o el formatge de cabra a les mil herbes.

És un llibre que miro i miro i no paro de mirar, i les idees per a fer a cuina i a l'hort en ballen a la velocitat de la llum. Fins i tot ha aconseguit que el meu viatge en metro de més de 100 minuts de transport públic hagi semblat un sospir (si, ja ho sé que sóc rara per no llegir una novel·la o el diari....).


Hoy en la fiambrera: un libro, Las plantas aromáticas. 80 aplicaciones en la cocina Léelo!
Today at the lunch box: one book, Aromatic plants. 80 applications in the kitchen. Read it!
------------------------------------------------------------------------------------

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...