30 de novembre del 2012

Sopa de ceba

Aquests dies que ha fet més fred, la veritat és que m'ha vingut molt de gust de portar-me a la feina una de les sopes que més m'agraden: la sopa de ceba.



Clar que per a que estigués quasi al seu punt (li faltava el gratinat, però tant se val amb el formatge desfet ja va quedar prou bé) vaig portar per separat la sopa i el pa torradet i el formatge emmental. 

Segurament aquesta és una versió de la sopa de ceba força senzilla, però que resulta excel·lent pel meu gust.

Amb aquesta recepta participo en la crida que fan Blogs contra la fam per al Gran Recapte del Banc dels Aliments.




Ingredients (per dos persones):

  • 1 ceba gran (podem utilitzar una llauna petita de ceba sofregida i ens estalviem els passos previs)
  • uns 750 ml d'aigua (o brou de pollastre si li volem donar més substància)
  • sal
  • oli
  • pa dur torrat (el torrat és opcional)
  • formatge emmental

Com ho preparem:

  • Tallem la ceba en rodanxes no molt grans. 
  • Posem la ceba tallada en una cassola (jo ho faig en una mena de tupí de fang) amb una mica d'oli i deixem que es dauri suaument. 
  • Afegim l'aigua (la quantitat a gust del consumidor: més aigua més suau, menys aigua més gustosa), posem una mica de sal i deixem que bulli durant un 15 minuts. 
  • Passem tot pel minipimer (si es vol que la ceba es noti poc, si no no cal). 
  • Afegim unes de llesques de pa dur i torrat, posem pel damunt el formatge i gratinem (en el seu defecte, a la feina, posar a escalfar i deixar que el formatge fongui).
Consell:
  • Podem posar un raig de vi blanc mentre es daura la ceba.

Hoy en la fiambrera: Sopa de cebolla. Léelo!
Today at the lunch box: Onion soup. Read it!
Ces boîtes à lunch: Soupe à l'oignon. Lisez-le!
------------------------------------------------------------------------------------


11 comentaris:

  1. Ui que bona!!! La sopa de ceba destapa els narius i cura de seguida els constipats!! A mi també m'agrada molt i tinc el costum de posar-hi formatge ratllat.. encara que no sigui de ceba i sigui escudella. El que no he fet mai és gratinar-lo...! ho hauré de provar! Molt bona, Marga!!! Petons

    ResponElimina
    Respostes
    1. Jo el formatge només per la de ceba. Provaré amb les altres....

      Elimina
  2. Aquesta setmana en faré, que fa temps que no passo per el temple obligat de la sopa de ceba. Més adhient al clima i tarannà nostrat no pot ser hehehe

    ResponElimina
    Respostes
    1. Si, si, molt de casa. Ideal per l'època (fred i crisi).

      Elimina
  3. OOhh encantada de descobrir-te!!! sóc una fan de la sopa de ceba, en tinc una publicada que sempre és un èxit!!! petons

    ResponElimina
  4. Jo, quan la faig així de senzilla poso una pastilla de brou concentrat a l'aigua. Trobo que hi va molt bé. I jo també, com la Marina, em poso formatge ratllat a totes les sopes.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Provaré lo de la pastilla de brou, tot i que ja m'agrada així.

      Elimina
  5. una sopa molt bona i me agrada molt¡¡
    bon cap de setmana

    ResponElimina
    Respostes
    1. Realment, aquesta sopa és de lo milloret per aquests dies freds.

      Elimina

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...