18 de gener del 2012

Faves de l'àvia

Aquest cap de setmana va arribar a la meva cuina una safateta de faves desgranades. Com que no és un producte habitual a casa no sabia com fer-les, però vaig mig recordar com la meva sogra m'havia explicat que ella les feia: anís, menta, ceba???


Ella ja no acaba de recordar la recepta tampoc, per això vaig mirar un parell de llibres de cuina que hi ha per casa, però no em van semblar ben bé la "seva recepta".

Així que finalment les he estofat amb el que totes dues recordem, i apa, cap el tupper!

Ingredients:

  • faves
  • ceba petita
  • pernil en daus (sembla que havia de ser cansalada... però com que no tenia....)
  • menta (en pols seca perquè no tinc al test de casa de fresca)
  • anís
  • aigua

Preparació:

  • Sofregim la ceba molt trinxada en oli. 
  • Afegim el pernil. 
  • Donem unes voltes i tirem un bon raig d'anís. 
  • Deixem que s'evapori. 
  • Posem les faves, la menta i un raig d'aigua. 
  • Salem. Remenem i tapem. 
  • Courem durant uns 30-40 minuts a foc mig (jo ho he fet en una cassoleta de fang), fent un estofadet.

Hoy en la fiambrera: Habas de la abuela. Léelo!
Today at the lunch boxGrandma's beans. Read it!
Ces boîtes à lunch:Les haricots de grand-mèreLisez-le!
---------------------------------------------------------------------------------------

2 comentaris:

  1. Que bones que són, les faves! Abans tenia un hort i en plantava. Les collia ben tendres i eren una delícia, es desfeien a la boca. Ara no tinc hort i les he de comprar. Així amb menta m'agraden molt...! Petons

    ResponElimina
  2. A casa els hi agraden molt les faves, a part de fer-les a la catalan, en qualsevol amanida tèbia els hi coloco... però jo puc amb l'olor que desprenen al coures... casi et diria que haig d'estar constipada per fer-les ja,ja,ja,ja...
    Bones les teves també.

    petons

    ResponElimina

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...